Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAugust, Gerald J.; und weitere
TitelAffective Assessment, Self-Concept, and the Verbal Learning Styles of Fifth-Grade Children
Quelle(1975)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAffective Behavior; Emotional Response; Intermediate Grades; Learning Processes; Middle Class; Performance Factors; Reinforcement; Self Concept; Verbal Learning; White Students
AbstractChildren prerated paired-associate nouns for likability and then learned them. The relationship between childrens' self concept and learning of affectively assessed verbal material was examined. Results indicate that learning along an affective dimension of meaningfulness can be influenced by personality-related variables such as self-concept. (Author/BJG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: